2012-12-16

Disney

Och inte har jag gått ner nåt sen senaste gången jag vägde fläsket. Men jag visste det. Men ändå hoppades jag. Man är bra dum. Apropå dum.
Den här hysterin som pågår kring Disneys beslut att klippa lite i den, som det verkar, heliga tomtefilmen som ingår i 'Kalle Anka'-timmen på juafton... Herregud. Om ingen sagt nåt skulle folk ändå inte märkt att nåt saknades. Hela Facebook kryllar av små träsktroll som man inte visste fanns innan... Underliga och smått otäcka åsikter och värderingar vädras... Själv bryr jag mig inte ett skvatt. Varken om det tas bort dockor ur Disney-filmer, om pepparkaksgubbar förbjuds eller vad tusan som helst.
Jag bryr mig inte. Punkt.

1 kommentar:

blue_swede sa...

Precis, om ingen hade sagt nåt hade ingen märkt nåt!
Läser lite lösryckta svenska nyheter från andra sidan jordklotet, ibland känns det svenska så väldigt... svenskt? Ojoj, nån ska såga ner ett träd, vi startar en facebookgrupp liksom? Men som alla oss vanliga, göra nåt som gör skillnad "på riktigt" vill, vågar och orkar man ju inte. Så därför känner jag mig iaf lite ärligare om jag inte "låtsas-engagerar" mig i småsk*t...

Gott slut på 2012, ditt gamla åbäke! ;)